Friday, August 9, 2013

La Roche-Posay: Effaclar Purifying Foaming Gel Review

Hello, everyone!


(EN) My skin never had the tendency for acne and all the way through teenage years I never had more than one or two pimples every once in a while. However, a few weeks ago I started getting some pimples (I don't really consider it acne because that's usually a lot more severe), more than those I'm used to, and I actually panicked because I was always glad I had the perfect skin with no imperfections.
Luckily, I remembered a product my mom used to buy for my brother that had excelent results and I asked her to buy so I could use it myself, hoping it would solve my problem.
So my mom bought me the Effaclar Purifying Foaming Gel by La Roche-Posay. Back in those days it used to come with a Toner that would dry the pimples fast and effectivelly, but today they are sold separately which makes them a LOT more expensive and as you can guess, that's the reason I didn't got both.

(PT) A minha pele nunca teve a tendência para acne e ao longo da minha adolescência nunca tive mais do que uma ou duas borbulhas, muito de vez em quando. No entanto, algumas semanas atrás começaram-me a aparecer algumas borbulhinhas, mais daquelas às que estava habituada e entrei, basicamente, em pânico: Sempre fiquei feliz por ter uma pele sem imperfeições.
Felizmente, lembrei-me de um produto, que a minha mãe costumava comprar para o meu irmão, que teve excelentes resultados, daí ter lhe pedido para mo comprar esperando que fosse resolver o meu problema.
Então a minha mãe comprou-me o Effaclar Gel Purificante da La Roche-Posay. Antes vinha com um tónico que secava as borbulhas rápida e efectivamente mas agora são vendidos em separado o que o faz muito mais caros e, como podem imaginar, foi essa a razão porque não se comprou os dois.



(EN) So, back to the Effaclar Purifying Foaming Gel: This is a daily use gel cleanser that eliminates excess sebum and tightens the pores of oily and thickened skin without causing dryness.
I've been using it since monday if I'm not mistaken and I've been washing my face with when I wake up and before I go to sleep: it's not a day-to-night miracle but I think it's slowly working.
Positive points:
- My pimples are quite reduced and not really that reddish anymore.
- I feel my skin a lot smoother.
- It definitly doesn't dry your skin.
- This new package is trasparent and comes in a dispenser which is better for me to control how much product I'm using and how much I have left.

Negative points:
- I personally don't like the smell.
- The price is a bit of a negative point. It's a really great brand but it got more expensive than it was before. I think I paid around 13€ for my bottle but anyway, I believe it will last for quite a long time...


(PT) De volta ao Effaclar Gel Purificante: É um gel limpador de uso diário que elimina o excesso de sebo e aperta os poros da pele oleosa e espessa, sem causar secura.
Estou a usar este produto desde segunda-feira, se não estou em erro e tenho lavado a cara com ele quando acordo e antes de ir dormir: não é um milagre do dia-pra-noite mas acho que está lentamente a funcionar.
Pontos Positivos:
- As minhas borbulhas já estão bastante reduzidas e a vermelhidão a elas associada desapareceu.
- A minha pele está muito mais suave.
- Definitivamente não seca a pele-
- A nova embalagem é transparente e vem em dispensador, o que é muito melhor para controlar o gasto e a quantidade de produto que ainda me sobra.

Pontos Negativos:
- Eu, pessoalmente, não acho o cheiro muito apelativo...
- O preço é também um pequeno ponto negativo. Apesar de ser uma marca muito boa, ficou muito mais cara. Acho que paguei cerca de 13€ por esta embalagem; Mas, de qualquer forma, acredito que ainda irá durar por algum tempo.



(EN) I rate the Effaclar Purifying Foaming Gel from La Roche-Posay with 4 out of 5 and I would recomend it if you have acne (it can actually help you with your problem) or some pimples like me and you don't demand a fast treatment - since it can take around 2 weeks for a few to go away.
However if you need an emergency treatment, I would probably advice you to get the toner also, it dries off the pimples really fast. But be careful because it will also dry your skin quite a lot, so make sure, you use it only each 2 days.

(PT) Classifico o Effaclar Gel Purificante da La Roche-Posay com um 4 em 5 e recomendo caso tenhas acne ou apenas algumas borbulhas (como eu) e não exiges um tratamento rápido - uma vez que pode demorar por volta de 2 semanas para a tua pele voltar ao que era.
No entanto, se precisas de um tratamento de emergência, aconselho-te a comprares também o tónico que, como já disse anteriormente, seca as borbulhas rapidamente. Mas deves ter cuidado, porque também vai secar bastante a tua pele, pelo que aconselho o seu uso só dia-sim, dia-não.


No comments:

Post a Comment